Langkau ke kandungan utama

Bercuti di Pulau Langkawi Kedah

Assalammualaikum...

Percutian singkat aku bersama sepupu sepapat ke pulau lagenda Langkawi.

27 Ogos 2017
Ahad

Kami bertolak ke KLIA 2 dengan menaiki ERL dari Putrajaya Central. Charge parking di Putrajaya Central adalah sebanyak RM4 sehari. Tapi korang kena bertabah sikitlah cari parking macam aku jenuh memusing hari tu. So, digalakkan datang awal kalau korang nak parking sini ye. Kang ketinggalan flight pulak huhuhu.

Ni harga parking di KLIA2. Pandai-pandai la korang merancang nak park mana yer..

tempat parking Putrajaya Central

Mesin Autopay

Rupanya kat Putrajaya Central ni ada banyak lot kedai untuk makan. So, kalau nak sarapan kat sini pun boleh.

Oleh sebab AA dah syaratkan hanya beg saiz tertentu dengan berat tidak melebihi 7kg untuk sorang penumpang, maka kita ekjas beg bawa yang penting-penting sahaja yer..

Laki aku order makan dalam flight...makan tengahari katanya -_-! Kami berdua sebenarnya terbang ke Penang terlebih dahulu untuk menguruskan family di airport sana. Setelah itu, baru kami fly bersama ke Langkawi.

Group Penang mariii

Group KL dan Johor

Kami sewa 2 buah kereta grand livina dan booking 3 bilik dengan kapasiti 4 orang sebilik di Hotel Adina. Kemudian kami bergerak ke Uncle Jai Cafe untuk makan malam.

28 Ogos 2017
Isnin

Kami bersarapan pagi di Restaurant Siti Fatimah yang terletak di Ulu Melaka. Kemudian terus menuju ke Cable Car.

Balik dari Cable Car kami makan tengahari di Restaurant Siti Fatimah. Kemudian balik ke Hotel untuk solat dan segarkan diri. Petangnya kami ke beriadah di Pantai Cenang.

Malamnya kami menikmati makan malam di Restaurant berdekatan Pantai Cenang

29 Ogos 2017
Selasa

Kami bersarapan di Restaurant Pak Malau.

Kemudian kami ke Haji Ismail Group (HIG) untuk aktiviti shopping.

Selesai shopping di HIG kami menuju ke Restaurant Kak Yan Nasi Campur untuk menikmati makan tengahari.

Selesai makan kami ke Dataran Lang dan sekitar Jetty. Cuaca sangat panas. digalakkan datang pada waktu petang.

Petangnya kami bertolak balik ke destinasi masing-masing. Sekian percutian singkat kami di Langkawi.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Fluffy Sakit Saraf

Assalammualaikum....bertemu lagi di entry aku yang ke-3 HIHIHI.... Kali ni aku nak story pasal kucing aku yang jatuh sakit secara tiba-tiba.. Kisah ni dah berlaku 3-4 bulan yang lepas, tapi aku tetap nak cerita jugak sebab tak banyak maklumat mengenai kucing yang sakit kat google. Manalah tau..kot-kot aku dapat membantu pencinta kucing mendapatkan maklumat, tak dapat tolong banyak tolong sikit-sikit pun jadi la kan...EHEEEE... Al-kisahnya bermula masa bulan puasa hari tu...masa tu lagi 2 minggu nak raya... 12 jun 2016....fluffy balik dalam keadaan luka di belakang. kami syak dia bergaduh dengan kucing lain. Biasala...kucing jantan yang dah mula remaja ni kan..gaduh berebut awekkk ler tue...HMMMMM... beberapa hari sejak luka, dia selalu termenung, nampak macam kemurungan, kurang bermain, hilang selera makan..masa ni kami dah syak ada sesuatu yang tak kena pada fluffy..sesuatu yang bukan hanya luka sahaja. Sebabnya lepas beberapa hari luka tu dah tertutup dan nampak macam dah

Jalan-Jalan ke Sungai Besar Selangor

Bismillah.... Pagi sabtu baru-baru ni satu kuala kubu tak ada air...kawasan perumahan aku around 7am air kat sinki dah tak ada. Mujur ada tangki air di bilik mandi utama, jadi dapatla mandi pagi tu. Kami suami isteri decide untuk breakfast kat kedai je. Usai sarapan kami bersepakat ke Sungai Besar untuk jalan-jalan dan mencari lauk pauk segar dari laut. Lepas mengisi minyak sepenuhnya di Petronas, kami bergerak ke Sungai Besar dalam pukul 10am. Dari Kuala Kubu Bharu kami menuju ke arah Tanjung Malim. Kemudian. kami masuk ke simpang menuju ke Felda Gedangsa. Pastikan petrol diisi sepenuhnya kerana perjalanan melalui jalan ini agak jauh dari kawasan pekan. Kita akan melalui jalan yang dikiri dan kanan terdapat ladang pisang, ladang sawit sepanjang jalan. Jika bernasib baik akan jumpa geng monyet di tepi jalan. Boleh standby roti untuk bagi monyet-monyet tu makan. Seronok tengok gelagat monyet-monyet tu. Suasana jalan Setibanya di kawasan pekan dalam pukul 12tghr, kami menca

Jalan-Jalan di Tanjung Dawai

Assalammualaikum dan salam sejahtera pembaca sekalian.. Kali ni aku nak share story dengan ampa semua tentang apa yang menarik di Tanjung Dawai... 21 Oktober 2017 Sabtu Last day aku kat kampung sebelum bertolak balik ke KKB, sempat la bawa mak aku jalan-jalan di Tanjung Dawai. Jom tengok apa yang ada di Tanjung Dawai ni.. Destinasi pertama adalah Jeti Tanjung Dawai Lepas shopping ikan bilis, ikan kering, belacan dan sebagainya kita jalan-jalan cari makan pulak...perut pun dah berkeroncong ni... Mee Udang Rumpun Mambu..tak jauh pun dari Jeti Tanjung Dawai tadi..dalam 2km jek.. kedudukan restaurant ini adalah di pinggiran pantai Tanjung Dawai. Nampak tak..mak aku dah eksaited tengok mee udang tu..masa ni dia tak tau lagi mee tu depa bubuh dalam belanga kikikiki lapaq pulak aku tengok gambaq ni...hadoii bila pulak nak balik ni... RM 15 sebelanga ni..puas hati sangat sebab udang besaq lagi fresh sedap pulak tu...merecik! Ma